Een “valvriendelijk” huis.

Een "valvriendelijk" huis

Iedereen praat erover. Stichtingen zoals Zilver Wonen Werken en de ouderenbond ANBO doen er onderzoek naar en de overheid deelt subsidies uit aan bedrijven in hulpmiddelen die zorgen dat u als ouderen langer op u zelf kan blijven wonen. CDA Lokaal Gilze en Rijen heeft nog een andere oplossing en dan speciaal voor ouderen met een eigen woning. Samen met de VVD diende CDA Lokaal Gilze en Rijen bij de begrotingsbehandeling van 2016 een motie in voor de Blijverslening. Deze motie werd met algehele stemmen aangenomen en het college heeft nu toegezegd dat ze hem gaan ondersteunen. Voor  Gilze en Rijen gaat de lening deel uitmaken van het WMO-pakket. Met deze lening maakt u uw woning levensloopbestendig  en kunt u langer genieten van u eigen woning. Denk daarbij aan het verplaatsen van de slaap-  of badkamer naar de begane grond, alle drempels verwijderen of een verbouwing  omdat u specifieke hulp nodig heeft. Met de Blijverslening kunt u dit financieren. De lening kan hypothecair of consumptief afgesloten worden bij de gemeente en is niet gebonden aan de strenge regels van een bank. Deze zullen u als oudere geen lening of wijziging in uw hypotheek meer aanbieden.  Via de SVn ( Stimuleringsfonds huisvesting) is de gemeente wel in staat om u die financiering te bieden die het mogelijk maakt om uw woning klaar te maken voor de toekomst. Wilt u meer weten of heeft u vragen over wat er in ons programma staat neem dan contact op met de fractie van CDA lokaal Gilze en Rijen of mail naar info@cda-gilzerijen.nl .