Wat doen wij

We vinden het belangrijk om de uitgangspunten en opvattingen van het CDA altijd te vertalen naar de omstandigheden in onze eigen gemeente. We noemen onszelf niet voor niets CDA Lokaal; we zijn een lokale partij voor alle bewoners, bedrijven, organisaties en instellingen binnen Gilze en Rijen.

De wereld verandert, continu. Gilze en Rijen verandert mee. Als lokale partij wil het CDA een rol blijven spelen bij de invulling van onze eigen gemeente. Waarom? Omdat we denken dat het beter kan, met meer zorg voor elkaar en meer betrokkenheid. We geloven dat alles wat daarvoor nodig is, binnen handbereik ligt. Dat de lokale kracht van onze vier kernen sterk genoeg is om iedere verandering een positieve draai te geven. Daar willen we aan blijven werken!

Onze belofte

Waar staan we voor?

• We zijn een toegankelijke partij, waarin iedereen welkom is om mee te denken.
  • We willen open communiceren met - en heldere politieke informatie geven aan - onze inwoners. We beloven niet wat niet kan.
  • We hechten veel waarde aan onze betrokkenheid bij inwoners en bedrijven uit onze gemeente. Hun standpunten wegen mee bij het bepalen van een politiek standpunt.
  • We werken continu aan vernieuwing en verjonging van onze lokale partij.
  • We streven naar constante modernisering van onze partij. We hebben eigentijdse  ideeën, maar tegelijk ook respect voor wat er al is.

Hoe doen wij dat

Coalitie
We doen dit onder andere als onderdeel van de coalitie met Kern '75 en Gemeentebelang. Klik hier om het coalitieprogramma 2014-2018 in te zien.

Fractie CDA Lokaal
Wij werken samen, maar altijd vanuit onze eigen overtuigingen. Lees waar we voor staan en klik hier voor ons eigen programma 2014-2018 'Werken aan lokale kracht! In Gilze en Rijen'.

Afdeling CDA Lokaal
We luisteren naar wat er leeft in onze wijken en dorpen, bij onze verenigingen en ondernemers. We laten ons inspireren tot nieuwe ideeën, maar ook tot betrokken en rechtvaardige overtuigingen. We organiseren hiervoor bijvoorbeeld Buurt Bewust Bijeenkomsten. Ook koppelen we de algemene ledenvergadering altijd aan een bezoek aan een bedrijf uit onze gemeente. Op deze manier verkleinen we de afstand tussen de politiek en de mensen waar we het voor doen.

Verder houden we discussiebijeenkomsten over verschillende onderwerpen. Dit doen we zowel in klein als in groot verband.

Wij zetten onze lokale partij continu in beweging. We werken aan vernieuwing en verjonging van CDA Lokaal. Alleen als moderne, toegankelijke partij trekken we nieuw talent aan en kunnen we een nog overtuigender geluid laten horen.

Wat doe jij

Ben je benieuwd wat jij zelf kunt betekenen? Klik hier om te zien hoe je met ons mee kunt doen.

Terug Stuur dit door |  Afdrukken | Opslaan als PDF | Top